Keski-Pohjanmaan keskustalaiset sisuuntuneina uuteen vaalikauteen

Keski-Pohjanmaan keskustalaiset jatkavat vaalitappion sisuunnuttamina työtään oikeudenmukaisen ja menestyvän Suomen puolesta. Keski-Pohjanmaa sekä alkiolaiset arvot köyhän asiasta, vastuullisesta vapaudesta ja sivistyksestä tarvitsevat puolustajiaan, totesi piiri vuosikokouksessaan Pietarsaaressa 19.5.

Uuden hallituksen on edistettävä Suomen myönteisen työllisyyskehityksen jatkoa, vahvistettava vähäosaisten ja pienyrittäjien asemaa, sekä turvattava koko Suomen palvelut ja elämän edellytykset. Ilman keskustahenkistä hallitusohjelmaa ei puolueemme voi hallitukseen mennä.

Lähivuosina Brysselissä tehdään arkeemme vaikuttavan sääntelyn lisäksi aluekehityksen ja maatalouden kannalta ratkaisevia miljardipäätöksiä. Keskipohjalaisilla on paljon pelissä. Keski-Pohjanmaan keskustalaiset antavatkin tukensa europarlamenttiin pyrkivälle Keski-Pohjanmaan omalle ehdokkaalle, Oliver Pietilälle.

Nuorissa on Suomen ja Euroopan tulevaisuus. Koulutus, syrjäytymisen vastainen työ sekä kestävä ympäristö- ja maatalouspolitiikka ovat teemoja, joissa uusilla keskustalaisilla sukupolvilla on painavaa asiaa päätöspöytiin.

Suomen huolestuttavat syntyvyystilastot kertovat myös, että nuorten perheiden ja perheestä haaveilevien huoliin on tartuttava vahvemmin kunnissa, maakunnissa, valtakunnallisesti ja Euroopan tasolla.

Keskusta oli eduskuntavaaleissa 2019 suosituin puolue Keski-Pohjanmaalla. Äänestäjien tuki velvoittaa, ja kannatuksen lasku tuo nöyryyttä. Pyrimme tulevina vuosina kasvattamaan luottamustamme ja saamaan toisen eduskuntapaikan takaisin toimimalla reilusti koko alueen hyväksi, työn, turvallisuuden ja toivon puolesta.